Monday, January 23, 2012

Great Birthday Gift: "Winter" in Madrid

Querida Madrid,

Quería agradecerte porque hoy, por la primera vez de toda mi vida, celebro mi cumpleaños sin nieve - ni siquiera un poco.  Típicamente, el día 23 de enero es un día de tormentas de nieve, y un frío dolorosísimo. A lo contrario, este año, como estoy en Madrid, presenta un día bonito.  No hay nieve, no hay lluvia, y casi no ha aparecido el invierno.  De verdad, el invierno en Madrid me parece más como el otoño a que estoy acostumbrado.  Siempre tengo frío, pero hoy no.  A pesar de que salí hoy por la mañana sin mi abrigo enorme de North Face, no tenía frío.  ¿Super-increíble, no?  ¡Gracias otra vez!

Un beso,
Dana

¡Feliz cumpleaños!
Dear Madrid,

I wanted to thank you because today, for the first time ever,  I'm celebrating my birthday without snow - not even a light dusting!  Traditionally, my January 23rds suffer from blizzards and cold so bitter that it's painful.  On the contrary, this year 1/23 is beautiful - no snow, no rain.  This barely qualifies as winter.  Well, winter in Madrid seems more like fall to me.  Half the time, I don't even need to wear a coat.  During most winters, I am inseparable from my giant North Face down coat, but this year, I don't even need it!  Well, that's not totally true.  I brought my winter coat (for real winters) in case I decided to take a trip to the Alps or something.

To give you an idea of my "winter" this year, I'll just tell you that for the past few days, the low has been about 35º F, and the high has been about 55º F.  Keep in mind that this is mid-late January.  It's over twice as warm here as it is at home.  Thanks again!

Dana


To everyone who sent me birthday wishes,
 Gracias, merci, grazie, toda, obrigada, woof, and thank you.  
Knowing I have such great friends and family is the best gift of all.

3 comments:

  1. Love it! Happy Birthday! Love you and your Madrid weather lots:)

    ReplyDelete
  2. Dana, ¿Por qué no me dijiste que ayer era tu cumpleaños? Hubiera podido invitarte a una terraza cálida, donde se podía disfrutar el sol de Madrid, a tomar un café... Te lo debo.
    Gracias por darme acceso a tu blog.
    Feliz Cumpleaños con retraso y un abrazo.
    Aida

    ReplyDelete